Mourik: multinational in industrie en infra

Dankzij Planning.nl kan Mourik zowel materieel als personeel plannen, waarbij personeel wordt ingezet op basis van behoefte, competenties en beschikbaarheid. De multinational ervaart de samenwerking als bijzonder prettig en roemt vooral de laagdrempeligheid en klantgerichtheid van Planning.nl.

Multinational
14-03-2022

Duidelijke winnaar

Manager procesverbetering en training Dennis Scholte werd destijds binnengehaald om de planning van Mourik aan te pakken. Scholte: “Die werd toen nog overwegend handmatig gedaan via Excel en diverse print-outs op A3. Nadat we een wensenlijst hadden geformuleerd, hebben we een aantal partijen uitgenodigd. Planning.nl kwam als duidelijke winnaar naar voren.”

 

Materieel én personeel

De belangrijkste eis voor Mourik, een multinationaal bouwbedrijf met zo’n 2.000 medewerkers, was dat het met de software zowel materieel als personeel moest kunnen plannen. “De andere partijen hadden daar allemaal moeite mee”, aldus Scholte. “We waren onder de indruk van de mogelijkheden en de wijze waarop Planning.nl gepresenteerd werd. In één oogopslag zagen we hoe we de applicatie zouden kunnen gebruiken. Namelijk door personeel in te zetten op basis van behoefte, competenties en beschikbaarheid. Tot slot was ook de affiniteit met en ervaring in de bouwbranche een pre.”

 

Data uit AFAS Profit

Mourik heeft Planning.nl geïntegreerd met AFAS Profit, waar alle data van eigen en ingeleende mensen uit wordt gehaald. Scholte: “Momenteel zijn we bezig om de systemen te verrijken met informatie over de functie die iemand kan invullen en de competenties die hij of zij kan bezitten. De volgende fase is dat we op alle fronten weten wat de harde en zachte competenties van iemand zijn.”

 

Rapportages

Binnen de rapportagemodule van het planningssysteem heeft Mourik door Planning.nl eigen rapportagefunctionaliteiten laten ontwikkelen. “Daar kunnen we diverse rapporten in oproepen, maar we kunnen ook in samenspraak met Planning.nl nieuwe rapportages ontwikkelen. Als we er intern ruimte voor hebben, willen we Qlik Sense integreren met Planning.nl voor extra rapportagemogelijkheden”, aldus Scholte.

 

Laagdrempelige samenwerking

Mourik roemt de laagdrempeligheid van Planning.nl. Scholte: “Ik ken de mensen van Planning.nl inmiddels heel goed. We overleggen vaak, ook in het bijzijn van programmeurs, over functionaliteiten die wij nodig hebben om de software nog meer op maat te maken voor onze planners. Zo werken we allemaal samen om de applicatie nog verder te verbeteren, ook voor andere klanten.”

 

Open mind voor gesprek met klanten

“Wat onderstreept kan worden,” besluit Scholte, “is de open mind van Planning.nl om in gesprek te gaan met klanten. Mee willen denken, zeer snel door hebben hoe de planning van een klant in elkaar zit, daar meteen een idee bij hebben en dat vertalen naar een demo die geënt is op de behoefte van de klant. Dat snelle schakelen vind ik heel mooi aan de applicatie, maar zeker ook aan de mensen die erachter zitten.”

Mourik: multinational in industrie en infra

Dankzij Planning.nl kan Mourik zowel materieel als personeel plannen, waarbij personeel wordt ingezet op basis van behoefte, competenties en beschikbaarheid. De multinational ervaart de samenwerking als bijzonder prettig en roemt vooral de laagdrempeligheid en klantgerichtheid van Planning.nl.

Multinational
14-03-2022

Duidelijke winnaar

Manager procesverbetering en training Dennis Scholte werd destijds binnengehaald om de planning van Mourik aan te pakken. Scholte: “Die werd toen nog overwegend handmatig gedaan via Excel en diverse print-outs op A3. Nadat we een wensenlijst hadden geformuleerd, hebben we een aantal partijen uitgenodigd. Planning.nl kwam als duidelijke winnaar naar voren.”

 

Materieel én personeel

De belangrijkste eis voor Mourik, een multinationaal bouwbedrijf met zo’n 2.000 medewerkers, was dat het met de software zowel materieel als personeel moest kunnen plannen. “De andere partijen hadden daar allemaal moeite mee”, aldus Scholte. “We waren onder de indruk van de mogelijkheden en de wijze waarop Planning.nl gepresenteerd werd. In één oogopslag zagen we hoe we de applicatie zouden kunnen gebruiken. Namelijk door personeel in te zetten op basis van behoefte, competenties en beschikbaarheid. Tot slot was ook de affiniteit met en ervaring in de bouwbranche een pre.”

 

Data uit AFAS Profit

Mourik heeft Planning.nl geïntegreerd met AFAS Profit, waar alle data van eigen en ingeleende mensen uit wordt gehaald. Scholte: “Momenteel zijn we bezig om de systemen te verrijken met informatie over de functie die iemand kan invullen en de competenties die hij of zij kan bezitten. De volgende fase is dat we op alle fronten weten wat de harde en zachte competenties van iemand zijn.”

 

Rapportages

Binnen de rapportagemodule van het planningssysteem heeft Mourik door Planning.nl eigen rapportagefunctionaliteiten laten ontwikkelen. “Daar kunnen we diverse rapporten in oproepen, maar we kunnen ook in samenspraak met Planning.nl nieuwe rapportages ontwikkelen. Als we er intern ruimte voor hebben, willen we Qlik Sense integreren met Planning.nl voor extra rapportagemogelijkheden”, aldus Scholte.

 

Laagdrempelige samenwerking

Mourik roemt de laagdrempeligheid van Planning.nl. Scholte: “Ik ken de mensen van Planning.nl inmiddels heel goed. We overleggen vaak, ook in het bijzijn van programmeurs, over functionaliteiten die wij nodig hebben om de software nog meer op maat te maken voor onze planners. Zo werken we allemaal samen om de applicatie nog verder te verbeteren, ook voor andere klanten.”

 

Open mind voor gesprek met klanten

“Wat onderstreept kan worden,” besluit Scholte, “is de open mind van Planning.nl om in gesprek te gaan met klanten. Mee willen denken, zeer snel door hebben hoe de planning van een klant in elkaar zit, daar meteen een idee bij hebben en dat vertalen naar een demo die geënt is op de behoefte van de klant. Dat snelle schakelen vind ik heel mooi aan de applicatie, maar zeker ook aan de mensen die erachter zitten.”